Na naszych warsztatach mamy taką aktywność, która sprawia, że za każdym razem jestem zdumiona kreatywnością uczestników, jak i ich własnymi wnioskami na ten temat ?
Teraz i Ty też możesz wciąć w nich udział. Gotowy/a?
Weź kartkę i coś do pisania lub po prostu uruchom wyobraźnię. Chodzi o pierwszą myśl, pierwszy pomysł, który przyjdzie Ci do głowy. Cokolwiek pomyślisz, to jest w porządku. Zachęcam do wykorzystania ćwiczenia, na zabawę z całą rodziną!
Narysuj proszę lub wyobraź sobie:
? Zamek
? Wodę
? Kwiat
Kiedy wszyscy uczniowie skończą, zależy mi na tym, aby zobaczyli w jaki sposób namalowali poszczególne przedmioty. Zobacz sam/a ile może być wariantów. Zamek – taki, w którym mieszka król, zamek od drzwi, zamek przy bluzie lub jako część broni. Woda – Dzieciaki na warsztatach przedstawiają różne warianty. Woda w szklance, w butelce. Fale, woda jako zbiornik wodny. Rysują kałużę, małą kroplę itd. Kwiat – W doniczce, wyrastający z ziemi. W doniczce lub wazonie. Z listkami oraz sam kielich kwiatu. Następnie zadaję pytania: Kto się pomylił? Kto źle zrozumiał? Kto wykonał dobrze zadanie? Jak myślicie?
Po podsumowaniu wniosków okazuje się, że każdy narysował to, co pojawiło się w pierwszej kolejności. Nikt, nie powiedział przecież narysuj zamek jakobudowlę, nie wydał konkretnego polecenia. Zatem, każdy wykonał zadanie dobrze.